maanantai 26. maaliskuuta 2012

ajanrenki (2)

hei herra kymmenen prosenttia
markkinatalous ei ole oravanpyörä
markkinatalous on vilkkuva soiva
ja säteilevä karuselli bling-bling
ja ta-daa-dim-dom-dom sinun ei
tarvitse hypätä pois riittää kun
irrotat otteesi ja keskipakovoima
heittää sinut ulos mutta olen
aivan liian laiska irrottamaan
tukirautaan takertuneen kätesi

tavaravuoren varjo saattaa sinut
lepoon ja vuoren alta sinun naisesi
ei edes huomaa  minun menneen
vaan lapsille lastenlapsille ja
lastenlastenlapsille riittää tarinoita
ja tavaroita jaettavaksi mutta
tutkimuksia ilmiön syistä ei ole tehty

vaan olisiko tämä sittenkin jonkinlainen
jonkinlainen väärinkäsitys
pahimman luokan väärinkäsitys
jos maailma ei olekaan tällainen
kuka kenet sitten pelastaa ja
ennen kaikkea     mistä ja miksi

kuule maailma ei pelastu teetä juomalla
maailma pelastuu ostamalla ja kuluttamalla
maailma pelastuu markkinamekanismilla tai
jos ei niin viimeistään eurobondi auttaa
[mä en edes tiedä mikä eurobondi on]
maailma pelastuu kun sinä saat kaiken minkä haluat

aloitetaan protestoimalla
protestoimalla mätiä
vallanpitäjiä vastaan
tule mukaan tule vallan
ihmemaailmaan

vallan kolmijako



           pankin


johtokunnan        luottokunnan



     nimeen aamen


äh
minun ei pitänyt sanoa aamen

politiikan tahraama politiikka
ohjelma: valkopesu
pestävä erikseen
haaleassa vedessä
pitää silittää rypyttömäksi
tärkkiä kaulukseen

suomi sai uuden hallituksen
katso rohkeat nakukuvat [ehe ehe]

ihan vallanhimoa ideologiaa
poliitikot ovat ihan kauheita
ihan ideologian vankeja
lihan omien intressien
poliitikot ovat ihan

onko yksikään poliitikko ikinä

tilalle tarvitaan
asioita asioiden hoitamista
pitää olla asioita ja hoitajia
pitää olla asioiden hoitajia

hoitajien asioita ja
hoitajien hoitajia

jokaisella hoitajalla pitää
olla asia[kas]suhde
kaikkia suhteita voidaan
tarkastella asiakkuuksina

asialinjalla
mies täynnä
omaa tympeää erinomaisuuttansa
kaiken kattavaa ylimielisyyttä
johtaa kokousta johtaa
palaveria istuntoa

hei ei me ei tarvita kokouksia
hei me tarvitaan toimintaa

kautta aikojen ihmiset ovat vaan kokoontuneet
nyt pitää toimia

kautta aikojen
nyt pitää

[oletko kuullut tätä aikaisemmin]
[ei kun vieläkin aikaisemmin]
[tarkoitan vieläkin aikaisemmin]

kautta aikojen marxilaiset ovat tulkinneet Marxia
nyt pitää muuttaa Marxia

listalla

asia asia asia asia asia asia
asia asia asia asia asia asia
asia asia asia asia asia asia
asia asia asia asia asia asia

ensimmäisen toisen ja kolmannen kerran
myyty herralle havaijipaidassa [se näyttää
todella typerältä]

rapsutetaanko toisiamme
miksemme rapsuttaisi toisiamme
ihmiset rapsuttavat toisiaan
aivan liian vähän ihmisillä on
paljon opittavaa apinoilta
ihminen tiedäthän

ihminen on susi ihmiselle
ihminen on majava ihmiselle
ihminen on ameeba ihmiselle
ihminen on kedon kukka ihmiselle
ihminen on ihminen ihmiselle

homo habilis
homo sapiens
homo sapiens sapiens
homo ludens
homo economicus

ihminen ihmisyys
on työstettävä
aina uudestaan
ihmisyys
on ostettava
aina uudestaan

pink money
maksava homo on
asiakas ja
asiakas on aina
oikeassa

wisegay is always right
even when wisegay is wrong
wisegay is right

hyvä homo!
ostit juuri lisenssin
homosteluun
muista uusia ajoissa
jokainen saa tehdä
kotonaan ihan mitä
haluaa en minä sillä

minä hyväksyn homot ihmisinä mutta
en anna kovin korkeaa arvosanaa
läpäisevät juuri ja juuri
läpäisevät koska minä olen
Jeesuksen kaltainen Jeesuksen
seuraaja Jeesuksen eheä Jeesuksen
värinen ja Jeesuksen kiiltävä ja siksi
Jeesus antaa S/Minulle anteeksi
seuraavassa elämässä uudessa
elämässä siinä joka ei ole tässä
ja nyt

sitä paitsi minä en ole homovastainen
minä olen homokriittinen
asteen verran parempi ihminen lite bättre
minä olen homosta puhdas sapiens

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti