lauantai 25. helmikuuta 2012

runo


minulla on tyyli ja rahat
minulla on auto ja viikset
minulla on riimit ja säkeet
minulla on rakkautta sinullekin

kirjoitan runoja naisista ja viinasta
kirjoitan runoja maisemasta ja elämästä
kirjoitan runoja kokeellisia ja mitallisia
kirjoitan runoja runoista ja runoilijoista

         minä
          asettelen ru
    noni
   miten minä
   haluan 

jonain päivänä
minä poltan kaikki
runo/
runousblogit

ja sinä seuraat etäältä,
koska et uskalla tulla lähelle

minä käytän alkusointuja
minä käytän loppusointuja
minä hylkään soinnut niin kuin
ensirakkautesi kerran hylkäsi
sinut

hei, kaikki pienet runoilijapojat
minä olen iso japanissa
hei, kaikki pienet kriitikkotytöt
minä olen iso japanissa

ja minä vaadin
paljasta pintaa

sinun ruumiilliset sinun
paljaat ruumiilliset
runosi öljyttyinä
minun sängylläni

sinun hikikarpaloita valuvat
ruumiilliset kokoelmasi öljyttyinä
kannet levällään minun katseeni alla

minä olen alkanut pitää teinihuumorista
siinä on sellaista viallista kauneutta, ja
vaikka olisi ollut muitakin vaihtoehtoja,
minä valitsin runoilleni suunnan
ne kulkevat sinne kumarassa, nöyrinä
höyry nousee niskasta, kun ne istuvat
saunan jälkeen avannon reunalla alasti,
ikään kuin antaisivat kaikkensa, ikään
kuin ne olisivat rehellisiä, eivätkä kätkisi
mitään ihopoimujensa alle,
roikkuvan vatsansa alle

tämä sanataiteilijan vastuu
painaa joskus minunkin hartiani
lyttyyn

tämä sanataiteilijan vastuu
murskaa minut vielä
joskus

ja vielä joskus minä julkaisen
runon

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti